referanslar, haberler

Lorenz Boegli'nin Olina Origins'teki serbest dizginini keşfedin

10 Ağu 2022 — Graphic design; Eco-conscious paper; Sustainability; Screen-printing; Lorenz Boegli
Yazdırın
Olin x Lorenz Boegli

Serigrafi öncüsü Lorenz Boegli, doğru kağıdı seçmenin neden zanaatının hayati bir parçası olduğunu açıklıyor.

Serigrafi öncüsü Lorenz Boegli, doğru kağıdı seçmenin neden zanaatının hayati bir parçası olduğunu açıklıyor.

Executed with just the right blend of passion, craft and expertise, silkscreen printing techniques can take a piece of creative work to new heights of desirability and multi-sensory appeal. It's satisfying to touch, evocative to smell and beautiful to behold.Tutku, zanaat ve uzmanlığın doğru karışımıyla yürütülen serigrafi baskı teknikleri, bir parça yaratıcı çalışmayı yeni arzu edilirlik ve çoklu duyusal çekicilik seviyelerine taşıyabilir. Dokunmak tatmin edici, koklamak çağrıştırıcı ve seyretmesi güzel.

"I love its simplicity and directness," enthuses Swiss screen printing specialist Lorenz Boegli. "It's perhaps the printing process that allows the most personality. Thanks to its flexibility and technical breadth, it can emphasise a graphic designer's ideas through the creative production process."İsviçreli serigrafi uzmanı Lorenz Boegli, "Basitliğini ve dolaysızlığını seviyorum" diyor. "Belki de en fazla kişiliğe izin veren baskı sürecidir. Esnekliği ve teknik genişliği sayesinde, yaratıcı üretim süreci boyunca bir grafik tasarımcının fikirlerini vurgulayabilir."

For a recent project to showcase Antalis' new eco-conscious paper range Olin Origins, Boegli teamed up with a regular collaborator – photographer Rob Lewis – to express the 'origins' theme in an abstract way: juxtaposing generation-spanning portraits of grandparents and grandchildren with geological images of the surface textures of rock.Boegli, Antalis'in çevre bilincine sahip yeni kağıt serisi Olin Origins'i sergilemeye yönelik yakın tarihli bir proje için, 'kökenler' temasını soyut bir şekilde ifade etmek için düzenli bir işbirlikçi olan fotoğrafçı Rob Lewis ile birlikte çalıştı: büyükanne ve büyükbabaların ve torunların nesiller arası portrelerini yan yana getirmek kayanın yüzey dokularının jeolojik görüntüleri ile.

 

olin x lorenz boegli

Rob Lewis pictures screen-printed at Boegli’s workshop on Olin Origins Cereal (left) and Olin Origins Indigo (right)

 

"These are extreme time-lapses: 60 years between boy and grandmother, and close to 60 million years for rocks in the Swiss Alps," Boegli adds. "And somewhere in between, there's the life cycle of Olin Origins paper."Boegli, "Bunlar aşırı zaman aralıkları: Oğlan ve büyükanne arasında 60 yıl ve İsviçre Alpleri'ndeki kayalar için 60 milyona yakın," diye ekliyor. "Ve arada bir yerde, Olin Origins gazetesinin yaşam döngüsü var."

Think more sustainably Daha sürdürülebilir düşünün

Designers are now spoiled for choice with eco-conscious paper options: "There's such an extensive range of partially or fully recycled design papers," confirms Boegli. "They can come in beautiful colours and are technically so well produced that they have the same whiteness as virgin fibre papers."Tasarımcılar artık çevreye duyarlı kağıt seçenekleriyle seçim yapmakta zorlanıyor: "Kısmen veya tamamen geri dönüştürülmüş çok çeşitli tasarım kağıtları var," diye onaylıyor Boegli. "Güzel renklerde olabilirler ve teknik olarak o kadar iyi üretilirler ki, işlenmemiş lifli kağıtlarla aynı beyazlığa sahiptirler."

Olin Origins is one such stock, and a favourite in Boegli's toolkit: "It has a unique, open-surface texture that makes it feel very soft," he says. "This makes for a great contrast with the feel of a glossy foil, for instance, or a relief ink deposit." Olin Origins böyle bir hisse senedi ve Boegli'nin favorisi: "Çok yumuşak hissettiren benzersiz, açık yüzey dokusuna sahip" diyor. "Bu, örneğin parlak bir folyo hissi veya kabartma mürekkebi hissi ile harika bir kontrast oluşturuyor."

Boegli had free rein to express the ecological message at the heart of range, doing Lewis' images justice through the craft of screen printing. Inspired by the raw materials of our planet, he used all-natural pigments made from coloured earths – finding, in the process, both a harmonious palette and a distinctive texture to contrast the softness of the stock.Boegli, serigrafi sanatıyla Lewis'in görüntülerinin hakkını vererek, ürün yelpazesinin kalbindeki ekolojik mesajı ifade etme özgürlüğüne sahipti. Gezegenimizin ham maddelerinden esinlenerek, renkli topraklardan yapılmış tamamen doğal pigmentler kullandı - bu süreçte hem uyumlu bir palet hem de stoğun yumuşaklığına zıtlık oluşturan ayırt edici bir doku buldu.

"These include ochre from southern France, umbra from central Italy, black earths from Andalusia, earths from Cyprien and green earth from Bohemia, and a slate grey lime from the Alps," he reveals. "We took into account colour tones of the different coloured earths in the separation, and again included the paper itself as another colour tone in the design.""Bunlar arasında güney Fransa'dan koyu sarı, orta İtalya'dan umbra, Endülüs'ten kara topraklar, Kıbrıs'tan topraklar ve Bohemya'dan yeşil topraklar ve Alpler'den arduvaz gri bir kireç var" diye açıklıyor. "Ayırmada farklı renkteki toprakların renk tonlarını dikkate aldık ve yine kağıdın kendisini başka bir renk tonu olarak tasarıma dahil ettik."

As a carbon-neutral range, Olin Origins also fits into Boegli’s wider vision for sustainable production. His print shop is entirely powered by photovoltaic electricity, generated on a farm a short cycle ride away. He produces the hot water to develop his stencils on the roof of his plant and uses natural methods – including minerals and fleeces – to clean the resulting wastewater.Olin Origins, karbon nötr bir ürün yelpazesi olarak, Boegli'nin daha geniş sürdürülebilir üretim vizyonuna da uygundur. Matbaası tamamen kısa bir bisiklet yolculuğu mesafesindeki bir çiftlikte üretilen fotovoltaik elektrikle çalışıyor. Fabrikasının çatısında şablonlarını geliştirmek için sıcak su üretiyor ve ortaya çıkan atık suyu temizlemek için mineraller ve yünler dahil olmak üzere doğal yöntemler kullanıyor.

Boegli

 

Add paper to your palette Paletinize kağıt ekleyin

Inspiration for a new creative concept or printing effect often starts with the paper stock. "My aim is to integrate paper into design as more than just an image carrier," says Boegli. "When this succeeds harmoniously, I believe paper and print combine to touch the soul through the eye. One plus one equals three."Yeni bir yaratıcı konsept veya baskı efekti için ilham, genellikle kağıt stoğu ile başlar. Boegli, "Amacım, kağıdı bir görüntü taşıyıcıdan daha fazlası olarak tasarıma entegre etmek" diyor. "Bu uyumlu bir şekilde başarılı olduğunda, kağıt ve baskının bir araya gelerek ruha göz yoluyla dokunmak için bir araya geldiğine inanıyorum. Bir artı bir üç eder."

Exploring the full potential of each stock – such as colour, grammage, surface or technical properties – can spark off unexpected creative possibilities. When choosing a paper, Boegli is partial to unusual colour palettes not found elsewhere on the market: Keaykolour from Antalis is a long-running favourite.Renk, gramaj, yüzey veya teknik özellikler gibi her bir stoğun tüm potansiyelini keşfetmek, beklenmedik yaratıcı olasılıkları ateşleyebilir. Bir kağıt seçerken Boegli, pazarda başka hiçbir yerde bulunmayan sıra dışı renk paletlerinden yanadır: Antalis'ten Keaykolour uzun süredir favoridir.

olin x lorenz boegli

Home over Time / exhibition poster screen-printed on Keaykolour Sombre Grey – Artwork by Rob Lewis & print by Lorenz Boegli
 

Another recent project involved screen printing onto a medium grey Keaykolour paper, and then using that background colour to dramatic effect in the design. "One shade was positive screen printed in black; the colour of the unprinted paper made up the 3/4 tones; and then we used a further three negative print passes with lighter colours to white," explains Boegli. "Integration of paper colour tone gave the work an extraordinary dimensionality."Yakın tarihli bir başka proje, orta gri bir Keaykolour kağıdına serigrafi baskıyı ve ardından bu arka plan rengini tasarımda dramatik bir etki için kullanmayı içeriyordu. Boegli, "Bir gölge siyah olarak basılmış pozitif ekrandı; basılmamış kağıdın rengi 3/4 tonu oluşturuyordu ve ardından daha açık renklerden beyaza üç negatif baskı geçişi daha kullandık" diye açıklıyor. "Kağıt renk tonunun entegrasyonu, işe olağanüstü bir boyut kazandırdı."

Different grammages can also create a striking contrast that can help tell a story. "It could be a tissue paper that reduces the speed of handling, or a 700 g/m2 cardboard that looks sculptural in combination," he adds. "You could work with transparent papers using opaque and transparent screen printing inks – or combine your paper colour tone with one opaque and one transparent colour to form four-colour combinations."Farklı gramajlar, bir hikayeyi anlatmaya yardımcı olabilecek çarpıcı bir kontrast da yaratabilir. "Kullanma hızını azaltan bir kağıt mendil veya kombinasyon halinde heykelsi görünen 700 g/m2'lik bir karton olabilir" diye ekliyor. "Opak ve şeffaf serigrafi mürekkepleri kullanarak şeffaf kağıtlarla çalışabilir veya dört renkli kombinasyonlar oluşturmak için kağıt renk tonunuzu bir opak ve bir şeffaf renkle birleştirebilirsiniz."

Enhance the tactile appeal Dokunsal çekiciliği geliştirin

One of screen printing's biggest creative selling points compared to other methods is its tactility and texture. "It can print the largest ink deposits; the coarsest pigments," Boegli points out. "This allows effects to sprout like buds on a large tree in spring. It allows opacity and transparency, surfaces and finest halftone screens, tissue paper and heavy cardboard, pure colours, iridescence, and even negative on dark papers."Serigrafi baskının diğer yöntemlere göre en büyük yaratıcı satış noktalarından biri, dokunsallığı ve dokusudur. Boegli, "En büyük mürekkep birikintilerini, en kaba pigmentleri yazdırabilir" diyor. "Bu, efektlerin ilkbaharda büyük bir ağaçta tomurcuklar gibi filizlenmesini sağlar. Opaklık ve şeffaflık, yüzeyler ve en iyi yarım ton ekranlar, kağıt mendil ve ağır karton, saf renkler, yanardönerlik ve hatta koyu kağıtlarda negatifler sağlar."

One of Boegli's hallmark techniques involves printing the reflections of light on an object or scene instead of the colours, producing an ethereal, luxurious finish. "I am known as the black paper printer," he says. "I mislead the eye, reproducing photographs negatively on dark papers with iridescent or metallic pigments."Boegli'nin ayırt edici tekniklerinden biri, ışığın yansımalarını renkler yerine bir nesneye veya sahneye basmayı ve eterik, lüks bir bitiş elde etmeyi içerir. "Ben siyah kağıt yazıcı olarak biliniyorum" diyor. "Fotoğrafları yanardöner veya metalik pigmentli koyu kağıtlar üzerinde olumsuz bir şekilde çoğaltılarak yanlış yönlendirilmektedir."

Boegli began using iridescent pigments in halftone images in the late 90s, and the lessons learned from this process would later help him develop an innovative RGB approach to screen printing fine raster images. By printing red, green and blue ink on black paper, he created an additive four-colour process – now patented in partnership with Merck.Boegli, 90'ların sonlarında yarı tonlu görüntülerde yanardöner pigmentler kullanmaya başladı ve bu süreçten alınan dersler daha sonra, ince raster görüntülerin serigrafi baskısında yenilikçi bir RGB yaklaşımı geliştirmesine yardımcı olacaktı. Siyah kağıda kırmızı, yeşil ve mavi mürekkebi yazdırarak, şimdi Merck ile ortaklaşa patentli olan dört renkli katkılı bir süreç yarattı.

olin x lorenz boegli

Close up on Boegli’s work on Olin Origins Lava Stone (left) and Pebble (right) – Artwork and picture by Rob Lewis.
 

"Choosing paper is a creative act," Boegli concludes. "Even a simple coloured paper, printed in two colours and cleverly folded, can convey a graphic idea or message. But if it gets more complex, be sure to choose your production partners early. That way, the possible effects can support your idea and be incorporated into the design – not just decorate the surface."Boegli, "Kağıt seçmek yaratıcı bir eylemdir," diyerek bitiriyor. "İki renkte basılmış ve akıllıca katlanmış basit renkli bir kağıt bile grafik bir fikir veya mesaj iletebilir. Ancak daha karmaşık hale gelirse, üretim ortaklarınızı erken seçtiğinizden emin olun. Bu şekilde, olası etkiler fikrinizi destekleyebilir ve sadece yüzeyi süslemekle kalmayıp tasarıma dahil edilmelidir."